Reisverslag New York 2014

Dag 2

Zoals ik op vele blogs gelezen had waren we er als de kippen bij . Rond 03u00 waren we wakker.

Ons plan was :
• Battery Park
• 9/11 Museum
• One World Trade Center
• Nelson A. Rockefeller Park
• Liberty State Park New Jersey
• Empty Sky

Wat hebben we daadwerkelijk gedaan:
• Battery Park
• 9/11 Museum
• One World Trade Center
• Ferry Naar New Jersey
• Central Park

We hadden een mooie planning voor ons en namen de metro tot einde stop ( WTC ) . Van daaruit gingen we te voet naar Battery Park. Onderweg zagen we een mooie tent voor een ontbijt. We bestelden een een heerlijk ontbijt . Ei met kaas en aardappelen en toast . Het was heerlijk ! Met een stevig ontbijt op gingen we verder naar Battery Park.
Daar vind je ook de ferry naar The Statue Of Liberty. We hadden de citypass maar wilde niet eerst dat doen en besloot na een uitgebreide fotosessie verder te doen aan onze planning.
We zijn dan naar een 9/11 museum geweest hebben daar ook een boek gekocht en wat dingetjes over de wtc. Het museum was aangrijpend. Stukken vliegtuig, kledij van brandweermannen, foto’s ..
Verder op onze weg lagen de WTC Memorial Pools en de nieuwe WTC One . Ook dit is heel indrukwekkend en als je langs de WTC Memorial Pools loopt zie je nu en dan een witte roos bij een naam… En al die namen …. Neem er je tijd .
Ik had heel graag naar Liberty State Park gegaan voor de view en ook de Empty Sky Memorial. We namen de Ferry (World Financial Center Ferry Terminal ) Ik dacht me te herinneren dat het $5 / persoon was heen en terug .
Eens in New Jersey vond ik niet onmiddelijk openbaar vervoer naar Liberty State Park en te voet was dit toch een heel eind.
We zijn dan maar na terug een fotosessie van je welste  naar Manhattan . In feite was de originele planning gedaan maar zoals er genoeg te vinden is in New York besloten we nog wat extra de metro te verkennen en zo naar Central Park te gaan. Ik had daar ergens een ijspiste gezien op google.
Na ginder wat rond te dwalen en nog iets te eten in de stad ( fast food ) gingen we richting ons hotel. Het was nog niet erg laat maar we waren nog steeds niet onszelf na onze vlucht en we waren al wakker van 03u00 + hele dag wandelen + een koud weertje 